Saturday 9 November 2013

working..

"you're gonna miss me when i'm gone.." Cups - Ana Kendrick

susah rupanya nak bergelar seorang pendidik..
dah berminggu-minggu tugasan ni aku perlu siapkan..lagi dua minggu submission date untuk report..
setelah bertungkus lumus menyediakan alat pentaksiran dan membuat pembentangan..
kena buat report pula..itu belum kira bahan carta, bahan manipulatif, laporan pengajaran,
banyak perkara perlu diselesaikan..
sudah masuk minggu ke sembilan, tak lama lagi final exam..
terkadang aku rasa macam tak sempat untuk semua,
aku mengejar masa yang tak akan menungguku,

tapi aku sedar cabaran yang bakal menanti di masa hadapan,
apa yang aku alami ini cuma sedikit jika dibandingkan dengan situasi sebenar,
yang bakal aku hadapi nanti,
bukan mudah menjadi seorang guru,
bukan hanya perlu mengajar dihadapan,
tetapi perlu menyediakan laporan, key-in data dan sebagainya,
tugas guru kini lebih besar dan lebih berat..

kalau aku fikirkan terlalu lama, hanya membuatku tertekan dan pening kepala,
jadi, kita siapkan semua dengan efektif ya..
jangan stress-stress nanti sakit..
lagi dua hari kuliah akan bermula seperti biasa,
dan aku mahu semuanya baik-baik sahaja..
*budak perempuan dewasa sedang bercakap dalam hati*

1 comment:

Zaza Iman said...

:) kerja baik2..suksess selalu :)