Thursday 7 November 2013

hold onto me

"I know I've got my problems and it starts with me
She saw something inside that I can't see
And late at night, yeah she'll comfort me

Hold onto me, hold onto me" -Mayday Parade

Hidup jauh dari keluarga seharusnya menjadikan aku lebih kuat dan berdikari..
Tidak mudah mengalah dan semakin berani berhadapan dengan dunia..
Hidup bersendirian membuatkan aku banyak berfikir siapa aku..
Dan apa tujuan hidupku,

Terkadang bersama kawan dan keluarga,  aku banyak mengharap tanpa berusaha,
Manja. Mengada-ngada.*pukul bahu sendiri*

Suatu hari nanti,
Aku mahu kenal lebih dekat siapa aku,
Andai aku bisa menjadi yang lebih baik,
Ataupun sebaliknya.

Jika kamu kenali aku lebih dekat,
Mungkin kamu akan lali dengan sikap dan perangaiku,
Tetapi tahukah kamu,
Aku sendiri kurang mengerti dengan diriku,

"Hold onto me, hold onto me
Don't you ever leave, Don't you ever leave
I know I've got my problems and it's probably me
So hold onto me, hold onto me" - Mayday Parade

Jadi jangan suka mengalah dengan aku,
Bantu aku. tolak aku ke hadapan,
Supaya aku sentiasa kuat dan bersemangat,
Tetapi jangan tinggalkan aku bersendirian,


Aku masih budak perempuan dewasa yang punya perasaan..

"tak semua kau rancang akan berlaku...
mungkin nasib tak menyebelahi aku.." Penakut - Yuna

1 comment:

IMA SALSUZAIMA said...

jgn risau dear,,awak xkan bersendirian.. Berdikari itu perlu..bukan utk awk je.akak yg dah berkahwin dan beranak ni pun masih perlu belajar berdikari..masih merangkak-rangkak.