Thursday 18 September 2014

spaghetti yang malas

aku ni sebenarnya tak pandai masak. serius. adik aku lagi pandai masak dari aku.
tapi orang kata biar tak pandai masak, yang penting rajin masak. betul tak uolls? *google resepi*

so hari ni aku nak share resepi yang aku masak untuk dinner tadi...hahahah
aku nak masak spaghetti je pun. tapi versi campak-campak. tapi time makan, eh sedap jugak bhahahaha. perasan gila perut aku ni.

kekdahnya?
korang perlukan spaghetti, sos spaghetti prego/kimball/adabi, bawang merah, bawang putih, garam, gula, air, telur. sebab ini je bahan yang aku ada kat rumah. malas nak keluar beli barang. orang bujang memang belasah je apa yang ada kat peti ais.

mula-mula rebus spaghetti, lepas dah lembut, tambah sikit marjerin supaya dia tak melekat-lekat.

kemudian tumis bawang merah dan bawang putih. lepas dah kekuningan, masukkan je telur dan goreng sampai telur hampir garing. kemudian masukkan sos spaghetti, tambah air sikit, garam dan gula secukup rasa. lepas tu korang adjust-sdjust la rasa dia.. kurang lebih tambah la apa yang patut.

masakan bujang memang senang macam ni. sebab makan sorang je. yang penting perut kenyang.

korang yang pandai masak tu, masukkan le ayam ke, sayur-sayuran ke, tambah lada hitam sikit. baru kaww..baru lah ada mak cik nak buat menantuuuu..

ok dah kenyang, selepas dinner, masa untuk makan vitamin E shaklee!

nak jugak vitamin E dari shaklee? beli kat SINI je.

No comments: