Wednesday 15 May 2013

sketsa rabu #3

#azan zohor

kawan-kawan lelaki aku ni siap rilek lagi kat pejabat kolej. amboi tak dengar ke azan? surau kat sebelah je kot. lain lah macam kitorang ni perempuan, ada hari-hari tertentu...

lelaki 1  : aku sakit kepala lah. dari hari tu lagi. rasa nak botak je kepala ni
lelaki 2  : jom, meh sini aku botakkan
aku       : amboi korang, pergilah solat. dah pukul berapa ni.
lelaki 1 : weh, kunci sekarang ada kat aku, ko nak letak barang kat bilik gerakan tak?
lelaki 2 : aah, senang lah keje nanti. xpayah nak buat petang nanti.
aku       :eh, korang kan lelaki, tolonglah angkatkan..

Bro's, dah azan tu cepat-cepatlah ke surau. malulah sikit, dah besar pun asyik lengah-lengahkan solat.

#kursus kahwin

aku: nak pergi kursus kahwin ke tak ni?
kawan : tak nak lah. aku belum bersedia.
aku : lah, hari tu kau yang beria ajak. tetiba ko cakap belum bersedia.
kawan : aku muda lagi. pakwe aku cakap nak kahwin umur 26 nanti.
aku : habis tu aku ni, pakwe pun tak de, kau rasa aku dah bersedia kah?

#bestfriend forevaahhh

facebook chat.
bff : on9 tak?
aku : kenapa?
bff : kau tengah buat apa tu? jom keluar makan. serabut la.
aku : jum. tapi lagi 15 minit aku turun bawah.
bff : sekarang la. kawan aku dah tunggu.
 *dalam hati* 'baik tak payah ajak aku'.
aku : lah yeke, kalau macam tu tak pelah. aku ada kerja lagi lepas ni.
bff : ok, lain kali kita keluar makan sama, ya?
aku : bereh.

No comments: