Wednesday 29 May 2013

midnight rant

Bengang.
Mulut orang lain memang susah nak dikawal,
bercakap tak henti, ketawakan orang lain,
seronok bukan?

sungguh aku penyabar orangnya,
kau kutuk, aku senyum,
kau perlekeh, aku ketawa,
walaupun dalam hatiku retak jiwa.

aku sedar diri, dan aku tak suka timbulkan kontroversi,
biarkan kau dengan ketawa kau,
aku dengan senyum-sentap-sabar ku.

dalam hatiku berdoa semoga kau sedar,
setiap manusia itu diciptakan berbeza-beza,
tiada yang sempurna,
kau fikir itu kelemahan ku,
maaf, kau salah.

Aku mungkin nampak lemah,
tetapi kau tak pernah melihat kelebihanku,
malah aku sendiri tak terfikir untuk mencari kelemahanmu,
apa salahku padamu?

tanya akal sama hati,
hati menyoal akal berfikir,
nafsu mula mencuri posisi,
duka kecewa silih berganti..

No comments: