Friday 26 April 2013

be confident. be original.


#know what? sesetengah orang mudah terpengaruh dengan setiap komen atau kritikan yang diterimanya.

  guy - "weh, tolong aku jap... eh cop, kenapa muka kau nampak hitam..eh maksud aku, makin gelap."

  girl - "err..*spechless*..kau ni kan. aku tak nak la tolong! huh."

  guy - "hahahaha" *lari*

  girl - 'betul ke aku dah gelap ni?' *amik cermin dalam beg*

#and know what? ada jugak sesetengah orang yang langsung tak kisah dengan pandangan orang lain.

  girl 1 - "eh, kau serius nak pakai baju ni dengan tudung tu? i mean, tudung oren baju hijau?"

  girl 2 - "i'm serius la. kan sekarang tengah trend striking colour. kita kena lah berani mencuba style baru   macam ni." *flip hujung tudung*

  girl 1 - 'masalahnya aku yang tak berani jalan dengan kau. adoii'

#hmm..tapi ada juga yang terlalu 'over'

girl 1 - "eh, you. ada 'ketumbit' la kat mata tu! eww sakit tak?"

girl 2 - "mana? *amik cermin*. ohmai ohmai!! macam mana i nak pergi kelas ni!"

girl 1 - "tak pe kowt..you boleh pinjam spek mata hitam Blvgari i ni. i baru beli kat Pavi semalam tau, i keluar dengan blablabla...i tak kisah pun kalau u nak pinjam, sebab i ada banyak lagi kat bilik. nah"

girl 2 - "err..tak pelah. aku lebih sanggup tak pergi kelas. mintak mc."

siapa pun kawan-kawan di sekeliling kita, mereka adalah mereka.
kita? jadilah diri anda sendiri. be confident. be original. be yourself.

No comments: