Saturday 27 April 2013

cis, hatiku berkata-kata..

Bespren aku ajak dengar ceramah waktu malam.

aku cakap, maaf aku tak dapat ikut, aku akan ada raptai jamuan makan malam.

dalam hati aku kata, lebih baik ikut bespren aku tu dengar ceramah. dapat ilmu dapat pahala.

tapi sebab aku lebih pentingkan tanggungjawab, so aku pergi lah raptai jamuan tu.

aku ikhlas kan hati untuk raptai, walaupun hati teringin sangat nak pergi ceramah.

oh demm, dah sampai dewan, baru tahu rupanya raptai itu ditunda esok malam. sabar je lah.

jelesnya bespren aku dapat dengar ceramah dari ustaz hebat. ruginya aku tak ikut.

kan best kalau aku dapat ikut sekali. dapat ilmu sama-sama.

aku mesej bespren aku, "weh, kau pergi ceramah tu dengan siapa?"

teet teet teeeeeet *bunyi mesej masuk*

"mana ada aku pergi. aku kat shopping complex ni."

ciss, tak guna punya bespren. pergi shopping tak mengajak.

ceramah pun dia tak pergi. ciss lagi.

No comments: