Wednesday 24 December 2014

kisah abang sebelah

Salam..

Aku suka pergi kenduri kendara orang. Cuma aku tak suka bila kena bersiap. Leceh sebab aku malas gila nak iron baju bagai. kalau lah semua baju dan tudung aku tu 'iron-free' (tak perlu iron), kan bagus. Aku bukak almari, rembat satu jubah dan selendang. Jubah tu kena iron sikit di bahagian bawah, dan selendang tu aku iron di bahagian muka je. Lol pemalasnya aku.

Masa aku tengah makan, ada abang kat sebelah tengak gelak-gelak sembang dengan kawan dia..

Abang sebelah: "Bro, ada awek kat sebelah aku ni.. ce amik gambar sket.."
Kawan Abg sebelah: "Hahahah kau siyes? orang tengah makan kot."

Abang tu pun try test aku. Dia tak paham ke aku tengah makan dengan lahapnye?

Abang sebelah: "Adik ni sekolah lagi ke?"

aku pandang dia dan angguk je. Layankan jelah.. kalau bagitahu umur sebenar, kang tak percaya pulak..

Abang sebelah: "ohh umur berapa?"

Makanan tengah penuh dalam mulut aku macam mana aku nak jawab oiii?

Abang sebelah: "16 tahun?" dia meneka.

Aku pun angguk jelah. Padahal 22 tahun bang. Kacau aku makan betul lah.

Abang sebelah: "anak ke berapa?"

Aku tunjuk jari empat. yang ini betul.

Abang sebelah: "ohh sekolah kat mana?" "datang dengan siapa?" "sedara mara dengan tuan rumah ke?"

dengg betul lah abang sebelah aku ni. Mostly dia tanya dia je yang jawab. Aku tukang angguk je la walaupun abang tu goreng jawapan salah. sebab kang kalau aku dah start explain kang tersembur nasik kat muka dia padan muka.

Abang sebelah: "adik, abang nak amik gambar boleh. senyum sikit."

Senyum je lah. padahal dalam mulut penuh nasik.

Kawan abg sebelah: "bro, mintak lah no tepon weh. lepas SPM boleh la contact2."
Abang sebelah: "hahahaha. tadi abang main-main je ye dik. jangan amik hati." dia cakap kat aku.

aku tersenyum je. padahal dalam hati rasa bersalah sebab menipu abang tadi. saya sebenarnya dah habis sekolah bang. Fizikal saya ni yang cute tu sebab la abang pun percaya je yang saya ni sekolah lagi. Sori eh bang.

Tapi terus hilang rasa bersalah aku lepas abang tu mula menghembus asap rokok. Terus hilang selera nak makan! (padahal pinggan dah licin)

moral of the story: Nak sembur nyamuk tu jauh-jauh sikit dari aku kay.

No comments: