Wednesday 24 December 2014

keputusan

salam..

Ketika dalam perjalanan ke Perak. Aku singgah ke sebuah RnR untuk berehat. Keadaan di luar sejuk dek hujan lebat. Aku yang tidak boleh melelapakan mata, merenung melihat mereka di luar sana. Ramainya yang mahu pulang ke kampung halaman menyebabkan lebuhraya agak sesak dengan kenderaan. 

Aku melihat ke arah gerai yang menjual aiskrim di tepi jalan. tiada penjual di situ, mungkin disebabkan hujan, penjual itu berlindung di tempat lain. Ahh tetiba ku teringin.. teringin nak makan aiskrim di kala hujan. Kalau penjual tu ada di situ rasanya dah lama aku beli.

Tapi akhirnya aku end-up beli nescafe panas dari vending machine. Peneman di sepanjang perjalanan. Rasanya kalau aku beli aiskrim tadi, mungkin aku akan mengalami batuk sepanjang minggu.

#musimhujan

No comments: