Friday 14 June 2013

Bila aku lapar, aku harap ada putera raja propose aku dgn makanan

pepagi yang sejuk..

masih berbungkus kain selimut..

kalau kat rumah, at least boleh kemas rumah, masak sarapan, jemur kain, siram pokok, (ayat kasi poyo)
tapi disebabkan aku berada di hostel, sifat kemalasan kepagian terserlah..

nak kemas bilik, bilik ni kecik je share 4 orang, so x bersepah pun,
jemur kain? baru semalam lipat kain nak jemur balik ke?
siram pokok? kat sini pokok-pokok semuanya dah dewasa tahap bapak-bapak. agak pelik kalau tetibe nampak orang siram pokok sebesar gajah ni.
sarapan? ada milo 3 in 1 dengan biskut mayat je. nak masak kebendenye..cafe pun jauh..
laparrr...

oh ya, cakap pasal lapar..
aku rasa aku nak buat statement ni,
"kalau lah aku ada boyfriend, mesti dia jaga pemakanan aku hari-hari. comfirm takkan pernah rasa lapar."
ayat ni berdasarkan hipotesis aku terhadap dua pasangan couple ni yang juga merangkap kawan baik aku.
bila aku ajak diorang keluar makan, semua kata tak pe lah dah makan dgn ehem-ehem tadi, tak pun diorang akan cakap tak pe lah, ehem-ehem dah belikan tadi.

jadi aku end-up pergi cafe sorang-sorang. forever alone weh!

tapi bila fikir balik tak jugak, depends pada tahap kerajinan dan komitmen boyfriend korang jugak.
kalau dia bukan satu kolej atau duduk jauh dari korang, takkan hari-hari nak ajak makan?
kalau dia course architecture or pape jelah yang perlukan komitmen diorang duduk doploh pat jam dalam studio, takkan lah setiap masa nak jaga kau kan?

so basically, ada jenis boy yang terlalu menjaga girl nya dan ada juga yang berharap supaya girl dia be independent. pandai-pandai lah kau jaga makan minum sendiri, dia belum lagi jadi husben kau.
tapi bonus kalau dapat boy yang paling suka makan, girl pun dapat tumpang benefit.

tumpang gemuk sekali.

kan putera-puteri raja sekalian?

No comments: